Monday 17 September 2012

Jatuh Cinta

salam pada pelawat  blog Cap Ayam .

 Disini aku nak cerita pasal ter jerumusnya aku kat Bidang ni kerana pandang pertama aku kat mahluk yg ber nama ONAGADORI ni

Aku sebenarnya sebelum ni aku Pernah main ayam laga waktu aku umur dalam 15 tahun minat pada ayam.
 masa tu aku duduk di cheras Chocrane. tapi tempat tu dah tak wujud dah masa ni dah berubah jadi rumah apartmen.

ni bila dah masuk 30an ni minat tu datang balik la pasal dok pikir nak main pet apa skg ni. 
kalau nk main burung  emmm semua burung yg dikawal tu la burung yg best.
 so masalah lesen la yg payah nak dapat (aku ada gak pengalaman main burung 10 tahun lepas)
 tu yg dok terpikir tu  so aku dok belek belek  apa yg bersangkut paut dengan hobi dan leh la menambah sedikit side income =)

Tak lak teringin  nak main ayam sebenarnya pasal dah pernah main ayam sabung sebelum ni Dok aku belek belek x jumpa gak
 last aku pikir try tengok ayam la yg cantik cantik yg ada kat malaysia ni lagisatu ayam ni setau aku x payah lak nak guna lesen lesen jadi click click la mouse ni

Belek punya belek 2 mingu gak la last aku jumpa ayam onagadori ni jadi aku tengok la kat youtube tengok wujud ke ayam ni..
 ha ha ha memang ada rupanya aku ingat hanya gambar je..

Timbul satu lagi masalah kat kepala otak aku ni. 
ada ke ayam ni kat malaysia? 
yang aku jumpa ada la tapi kat indonesia memang diorang ada main ayam ni dan mereka biakkan ayam ni sama ada cross atau baka asal janji diorang biakkan ayam ni. 
cari cari rupanya ada ada kat saudara kita ni orang malaysia merangkap sifu aku la .

Jadi la satu perbincangan jual beli dan dan meminta tunjuk ajar serta tips2 jaga ayam ni.
 jadi berbincang la kami.
 pada hari ahad 16/9/2012 maka aku pun order la  2 ekor jantan  berumur 5 bulan 1 7 bulan satu  dan seekor betina 2bulan. so tungu la aku masukan duit lagi 2 atau 3 hari lagi pasal skg ni sebok keja. bank in boleh takut x leh nak jemput ayam lak kat hentian bas ............ 

  aku akan sambung cita ni lepas aku jemput ayam nanti he he he


kat atas tu ada la gambar2 yg dia hantar kat aku


No comments:

Post a Comment